2010. november 22., hétfő

2. nap Pompidou

Hát igen, eljött az első nap. Korán 8.30-kor csörög a vekker, kirobbanok az ágyból, felöltözök majd lépek ki a konyhába...és igen...mindenki alszik. Mondom magamban frankó kezdés, első napra...De hát itt vagyunk PÁRIZSBAN!!! No mindegy lassú kelés, de annyira h 9-re full csatarendben voltam, de utána még én is kidőltem egy órára. Szóval 11-re kb mindenki kész volt...a reggelire :D. Jól bevásároltam, persze mindenből a legolcsóbbat. Semmi különbség nincs az otthoni és az itteni boltok között, szimplán csak annyi, hogy a termékekre nem írják rá angolul sem németül a dolgokat. De itt is a drága holmik jó feltűnő helyen vannak, az olcsók elrejtve. Szóval kb 30-40 percet is eltöltöttem a boltba de sikerült mindenből extra olcsó kaját venni és a minősége tökéletes volt ennek is. ( A nutella persze sokkal olcsóbb volt mint otthon).
...
Kb 1kor elindultunk, nekem már minden bajom volt h ilyen későn indultunk el. Egyszerűen csak sajnáltam az időt, mert eszméletlen sok a látnivaló van és tudtam, hogy így is 1 hét alatt kb a 20 % át láthatjuk majd. Első lépés a metró-bérlet beszerzése volt. Így hát lementünk az első metróbejáraton és irány az információs pult. Persze a nőnél se kép se hang csak nézett mint bálám szamara, csak franciául tudott. Nekem sem kellett több meguntam ezt a tétlenséget. Míg a többiek tanakodtak most mitévől legyünk, kinéztem egy egyetemistát, ők biztos tudnak angolul és segítőkészek is gondoltam. Hát ez a tipp be is jött. De sajnos kiderült itt nem tudunk bérletet venni csak egy nagyobb forgalmú metrónál...így átballagtunk.
...
Már mondanom sem kell a nő itt sem tudott semmilyen más nyelven a sajátján kívül. Nagy nehezen elmutogattuk neki, hogy mit akarunk. Kérte az igazolványképeket és legyártotta a 6 db bérletet szép kis műanyag merev tokkal. Átvettük gyorsan ki is próbáltuk, hogy működik e...nem nyert. Nah most mitévők legyünk...Annyit tudni kell hogy ezek ilyen újratölthető kártyák. Használod amíg valid, aztán ha lemerül, azaz lejár az érvényessége, lóvéért meghosszabbíthatod a szavatosságát. Itt is tanakodás kezdődött, nah most akkor mivan. Gondoltam most is inkább a tettek mezejére lépek, így ismét kiszemeltem egy egyetemistát, aki beszéli mind az angol mind a francia nyelvet. Tuti nyerő tipp, tudott angolul és franciául...yeeeah. Annyira segítőkész volt, hogy mindent elmagyarázott, hogy 10 perc aktiváció szükséges a kártyákhoz, de ha nem működne a kártya, akkor csak menjünk oda egy infó pulthoz és kapunk ingyen jegyeket, vmiért a rendszer néha nem fogadja el...és mindezt lekommunikálta a infós-nőcivel is. Sűűtííí :)
...
Következő pont a heti múzeumbérlet megvétele. Igen igen minden 26 éven aluli EU olvasónak mondom irány Párizs, ugyanis ez alatt a múzeumok és kiállítások (nem időszakos) 85%-a ingyenes. Ugynevezett ingyen jegyet ekkor is kell váltani! Egyébként kemény 64 Eurót kell kipengetni 6 napos bérletért a 'felnőtteknek'.
...
Pompidou
Hát ez egy olyan hatalmas épület ami több múzeumot kiállítást foglal magába. A kinézete katasztrófális, totál nem illik a környezetbe, semmi szép nincs benne.

Sajna itt a legérdekesebb kiállítások a számomra zárolva voltak, mert időszakos kiállítás volt, nem állandó. Így dobtam egy szomorú smiley-t. A nap végén csináltam pár képet a légi látványról, végül irány haza.
 Notre-Dame oldalról


...
Végre este egy igazi jót ehettünk, vettük az araboktól jó kis grillcsirkét. Végre húúúús :) és sült étel.
...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése