2010. november 24., szerda

4. nap Louvre

Megjegyzés: 3.nap Bonaparte sírjáról és a Hadtörténeti múzeumról képek updatelve. 

Ma már teljesen rutinból keltem fel. 9.00 kor csörög a vekker. Fürdés reggeli startra készen. Persze ismét nem indultunk el időben :S és nem miattam! Nahde 11.30-ra csak sikerült a Louvre-hoz érni. Szerencsére nem volt hatalmas tömeg. Sőt gyakorlatilag alig voltak, mert a jegyvételnél 2 ember állt előttem mikor beálltam a sorba. Szerencsére eu 26 év alatt ingyenes volt, de ingyen-jegyet váltani kellett. Ezután gyorsan beszereztem egy angol nyelvű múzeumtérképet és leváltam a többiektől és egyedül indultam neki a 350 000 műtárgy megtekintésének. Összegezve egész jól meg van szervezve az útirány. Ha az ember kombinálja a szinteket nem csak 2D-ben gondolkodik, akkor kétszer nem nagyon megy ugyanazon az úton.

Engem főként az egyiptomi, a görög és római antik szobrok, és a híresebb festmények érdekeltek a későbbi időkből. Sajnos az egyiptomi gyűjteményben csalódtam. Rengeteg nem érdekes dolgot gyűjtöttek össze. A szobrok között viszont találtam, nagyon pompás példányokat, sajnos nagyon kevés volt az egyiptomiból. Pozitív, hogy rengeteg ihletet gyűjtöttem, jövendőbeli munkáimhoz.
 Érdekes módon a leghíresebb dolgok itt sem nyűgöztek annyira le. A festmények közül a Medúza tutaja című festmény tetszett nagyon, majdnem 15 percig elemeztem a kompozíciót. Az arckifejezések széles palettáját kínálta a kép. Tény, hogy Louvre-ba úgy szabad menni, ha az ember alaposan felkészül előtte, és utánaolvas a dolgoknak, mert különben úgy járhat mint én, hogy 1-2 nagyon híres dolog mellett mehet el. Ezen felül meg érdemes célirányosan azokat a blokkokat célkeresztbe venni, ami tényleg érdekli. Pl. én vagy 500 köcsög mellett mentem el, mert nem érdekelt, és azokra szántam az értékes időt, amik egy szemvillantás alatt megfogtak. Alább a Szárnyas niké.
Hát igen a híres Monalisa, szerencsére nem volt sok turista, simán közel tudtam menni hozzá. Megkértem egy fotós ferde szeműt, hogy fotózzon le vele, de nem sikerült neki ,pedig brutális gépe volt, gondoltam biztos profi fotós. Szánalamas....
Végül még bementünk a nap végén a Pére-Lachaise temetőbe. Megnéztem pár híres ember végső nyughelyét: David Jacques Louis (délelőtt még a híres képeit néztem a Louvre-ban), Eugéne Delacroix (Szintén az ő képeit is néztem ott). Érdekes szitu :D David J. L.-nek viszont, alig találtam a sírhelyét. Vagy 6X elmentem előtte, mire ráleltem. Valami nagy popás sírt vártam és valami hihetetlen puritán sírokat találtam helyébe. Nah jó Delacroixnak azért nem volt rossz. Ezért fel is került ide.

Nah igen hulla fáradtan hazaérve VÉGRE minden alkatrész megvolt a milánói spagettihez! És végre elkészült a nagy műűűű...jól belaktam és nekiestem a másnapi program összerakásának és utánaolvasásának, nahmeg a blog megírásának. Folyt köv :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése